Personalisatie van kinderstoelen: hoe Stokke met Epilog Laser de Tripp Trapp uniek maakt

Interview met Ewout Kamminga, Accountmanager bij Stokke Nederland

Stokke Tripp Trapp personaliseren stoel

Van functioneel kindermeubel naar blijvende herinnering

Stokke AS is een internationale onderneming met Noorse roots, bekend om zijn hoogwaardige kinderproducten en iconische ontwerpen. Eén van die iconen is de Tripp Trapp: een meegroeistoel die generaties lang meegaat en inmiddels bij menig gezin aan de eettafel staat.

Maar hoe maak je zo’n product nóg waardevoller voor de consument? Juist, door het persoonlijk te maken.

Personalisatie als een service

In een markt waar duurzaamheid en beleving steeds vaker het verschil maken, blijft Stokke continu innoveren. Het bedrijf speelt slim in op de wens van ouders om babyproducten te personaliseren – en doet dat door middel van hoogwaardige lasergravures.

Ouders willen hun babyproducten graag personaliseren om er extra emotionele waarde aan te geven. De Tripp Trapp‑kinderstoel leent zich daar bij uitstek voor,” aldus Ewout.

Met een laser graveermachine kan die persoonlijke toevoeging snel, nauwkeurig en op grote schaal worden gerealiseerd zonder concessies te doen aan kwaliteit of uitstraling.

Snel én stijlvol personaliseren: zo doet Stokke het

Om personalisatie voor een breed publiek beschikbaar te maken, werkt Stokke al meer dan tien jaar met de laser graveermachines van Epilog. In het Nederlandse en Italiaanse magazijn staan vaste systemen uit de Fusion Pro-serie: krachtige machines die geschikt zijn voor diepe gravures en grootschalige productie.

Voor events en beurzen op locatie gebruikt Stokke compactere modellen zoals de Fusion Edge 12: perfect voor snelle, nauwkeurige hout gravures in de winkel of op beurzen. Klanten kunnen hun stoel direct laten graveren of een losse rugleuning meenemen.

“De gravering moest een strak, hoogwaardig resultaat hebben en snel uitgevoerd kunnen worden, met name tijdens beurzen en winkel‑events. Wij zijn zeer tevreden over de service en de productkwaliteit van Epilog Laser.”

Méér betrokkenheid, zichtbaarheid en verkoop.

De personalisatieservice is inmiddels een vaste waarde binnen Stokke en wordt zowel door consumenten als winkeliers enthousiast ontvangen.

“Zowel consumenten als winkeliers waarderen de service enorm. Winkeliers genereren extra traffic; consumenten kunnen hun Tripp Trapp personaliseren met de naam of koosnaam van hun kind.”

Niet alleen verhoogt het de klanttevredenheid, het levert ook aantoonbare resultaten op:

  • Meer winkelverkeer tijdens graveerevents;
  • Hogere omzet op beurzen en in de winkel;
  • Sterkere online zichtbaarheid via social media;
  • Duurzamere inzet door Langere productlevensduur door de emotionele waarde van personalisatie.

Advies nodig?

Neem gerust contact met ons op voor gepast advies.

Laser cutter met impact: een investering die zich meervoudig terugbetaalt

Met Epilog Laser kan Stokke ouders de mogelijkheid bieden om hun Tripp Trapp-stoel te personaliseren – zonder gedoe, zonder extra kosten, maar met maximale impact. De gravures versterken de band met de klant en sluiten aan bij de missie van Stokke: design, duurzaamheid en emotionele waarde aanbieden.

“Dankzij de unieke graveer­optie spreken wij ouders eerder aan en realiseren we extra verkopen. Events en social‑media‑campagnes vergroten de merkzichtbaarheid. De persoonlijke touch verhoogt de emotionele waarde van de stoel, waardoor hij langer wordt behouden. De lange levensduur sluit bovendien aan bij de milieubewuste keuze van ouders.” – Ewout Kamminga.

 

 

Picture of Ewout Kamminga
Ewout Kamminga

Stokke

Logo Stokke Nederland
Geschreven door Quincy

Meer klantverhalen